Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


CeBIT - PC Magazine Romania, Mai  2001

CeBIT, locul unde poți să afli viitorul

Ce este CeBIT?

Mihaela Cârstea

Instantanee
Comunicații fără frontiere
Bluetooth de la vis la realitate
GPRS, un pas către revoluția 3G
Internet și mobilitate
Când UNIX-ul dă mâna cu Linux-ul
Puterea procesoarelor nu mai sperie pe nimeni
Imagini și sunete digitale
De-a visul, visul
CeBIT VS. CERF

 

Iată o întrebare cu multe răspunsuri posibile. Este cel mai mare târg mondial, nu numai din domeniul TIC, ci de orice tip, atât prin suprafață (420.000 m2, de patru ori mai mare decât COMDEX-ul american), cât și prin numărul de expozanți (8.100, anul acesta) și vizitatori (peste 700.000).

În fiecare zi din perioada 22-28 martie 2001 târgul a adunat la un loc circa 220.000 de oameni, cât populația unui oraș, și aproape jumătate din populația Hanovrei, care este de 540.000 locuitori.

Este târgul cu cea mai largă participare internațională. Pe lângă firmele germane care au dominat numeric, reprezentând ceva mai mult de jumătate din total, au fost prezente companii din 62 de țări din întreaga lume. O pondere importantă au avut-o firmele din Asia, Taiwanul ocupând primul loc după Germania, dar și Coreea de Sud și Hong Kong-ul având o participare numeroasă. Și Statele Unite au fost bine reprezentate atât prin marile companii ce fac afaceri în întreaga lume, cât și prin firme de dimensiuni mai mici, existând chiar și un stand național. În privința Europei, cea mai numeroasă participare a înregistrat-o anul acesta Marea Britanie, cu de 3-4 ori mai multe firme decât țările ce au urmat-o: Suedia, Elveția, Franța, Olanda și Israel.

Este locul de lansare a celor mai noi produse, tehnologii, servicii ce acoperă întreg spectrul activităților denumite generic domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor.

Este un târg de business. Un loc excelent de a face schimburi de opinii, de întâlnire cu partenerii existenți și de identificare a altora noi.

Este cel mai mare târg de locuri de muncă. Ca și anul trecut, CeBIT-ul a găzduit un excelent târg de joburi, unde opțiunile au fost numeroase și atrăgătoare.

Este o localitate ce nu trăiește decât o singură săptămână într-un an, beneficiind de aproape toate serviciile necesare unei comunități umane: restaurante, magazine de tot felul, biserică, bibliotecă, poștă, posibilități multiple de comunicare, gară, mijloace de transport în comun. Nu există hoteluri, noaptea aparține celor care fac curățenie, pentru ca dimineața totul să arate civilizat și prietenos. Era să scriu, nu există nici teatre și cinematografe, dar nu-i adevărat, totul e un teatru în care fiecare participant la viața comunității timp de o săptămână, o zi sau poate doar o oră își joacă rolul pe care îl dorește. Cât despre filme, în fiecare pavilion existau ecrane uriașe pe care rulau de dimineața până la închidere demonstrații mai mult sau mai puțin inspirate.

Este un loc unde dacă n-ai fost niciodată, trebuie să te duci. Iar dacă ai fost, te fascinează, te amețește, îți dă fiori și te atrage mai devreme sau mai târziu să revii. E un magnet.

Conform BITKOM (Asociația Germană pentru Tehnologia Informației, Telecomunicații și Multimedia), cu tot pesimismul ce domina în momentul începerii târgului domeniul TIC - datorită scăderii din ultimul timp a cotării la bursă a multor companii, în special de peste ocean - CeBIT-ul a avut un start foarte bun. Totuși, un sondaj realizat în rândul expozanților, privind gradul de satisfacție al acestora, a arătat o descreștere față de anul trecut. 65% din expozanți s-au declarat mulțumiți și foarte mulțumiți, față de 75% anul trecut. Obiectivele urmărite au fost, în ordinea preferințelor exprimate: numărul de contacte realizate cu potențiali clienți, obținerea de informații tehnice generale și realizarea de noi achiziții, îmbunătățirea imaginii companiei, vânzarea directă de produse (deși târgul nu se dorește a fi unul de vânzări, ci de afaceri). În privința vizitatorilor, 46,4% din aceștia (față de 47% anul trecut) au declarat că au venit să se informeze în vederea unor achiziții pe care intenționează să le facă. Este interesant că 22% din vizitatori și-au făcut o pregătire prealabilă pe internet, înainte de a veni la CeBIT.

O noutate a ediției de anul acesta a reprezentat-o CeBIT channel, un canal de televiziune ce a transmis direct din târg și care a permis urmărirea manifestărilor pe internet.

CeBIT 2001 a oferit și primul ghid mobil din existența târgului. Nu mai sunt necesare nici cataloagele grele, nici așteptarea la coadă la birourile sau chioșcurile de informații. Firma Lesswire împreună cu organizatorul, Deutsche Messe, au pus la dispoziție o platformă hard și soft - numită LocalNavigator - bazată pe tehnologia BlueTooth, ce permite dispozitivelor PDA, de tipul PalmOS sau Pocket PC, să primească informații despre expozanți și produsele lor. Mai mult, îi ajuta pe vizitatori să gasească cel mai scurt drum către locul unde doreau să ajungă. Informațiile erau prezentate în forma specificată de utilizator, platforma inteligentă LocalNavigator fiind capabilă să recunoască profilele personale.

Pentru asigurarea funcționării acestui serviciu, în Pavilionul 13 au fost instalate 130 de stații de bază ce acopereau o suprafață de 250.000 m2.

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro