CeBIT - PC Magazine Romania, Mai 2001
CeBIT, locul unde poți să afli viitorul
Ce este CeBIT?
Mihaela
Cârstea
Instantanee
Comunicații
fără frontiere
Bluetooth
de la vis la realitate
GPRS,
un pas către revoluția 3G
Internet
și mobilitate
Când
UNIX-ul dă mâna cu Linux-ul
Puterea
procesoarelor nu mai sperie pe nimeni
Imagini
și sunete digitale
De-a
visul, visul
CeBIT
VS. CERF
Iată
o întrebare cu multe răspunsuri posibile. Este cel mai mare târg mondial, nu
numai din domeniul TIC, ci de orice tip, atât prin suprafață (420.000 m2, de
patru ori mai mare decât COMDEX-ul american), cât și prin numărul de expozanți
(8.100, anul acesta) și vizitatori (peste 700.000).
În fiecare zi din perioada 22-28 martie 2001 târgul a adunat la un loc circa
220.000 de oameni, cât populația unui oraș, și aproape jumătate din populația
Hanovrei, care este de 540.000 locuitori.
Este târgul cu cea mai largă participare internațională. Pe lângă firmele germane
care au dominat numeric, reprezentând ceva mai mult de jumătate din total, au
fost prezente companii din 62 de țări din întreaga lume. O pondere importantă
au avut-o firmele din Asia, Taiwanul ocupând primul loc după Germania, dar și
Coreea de Sud și Hong Kong-ul având o participare numeroasă. Și Statele Unite
au fost bine reprezentate atât prin marile companii ce fac afaceri în întreaga
lume, cât și prin firme de dimensiuni mai mici, existând chiar și un stand național.
În privința Europei, cea mai numeroasă participare a înregistrat-o anul acesta
Marea Britanie, cu de 3-4 ori mai multe firme decât țările ce au urmat-o: Suedia,
Elveția, Franța, Olanda și Israel.
Este locul de lansare a celor mai noi produse, tehnologii, servicii ce acoperă
întreg spectrul activităților denumite generic domeniul tehnologiei informației
și comunicațiilor.
Este un târg de business. Un loc excelent de a face schimburi de opinii, de
întâlnire cu partenerii existenți și de identificare a altora noi.
Este cel mai mare târg de locuri de muncă. Ca și anul trecut, CeBIT-ul a găzduit
un excelent târg de joburi, unde opțiunile au fost numeroase și atrăgătoare.
Este o localitate ce nu trăiește decât o singură săptămână într-un an, beneficiind
de aproape toate serviciile necesare unei comunități umane: restaurante, magazine
de tot felul, biserică, bibliotecă, poștă, posibilități multiple de comunicare,
gară, mijloace de transport în comun. Nu există hoteluri, noaptea aparține celor
care fac curățenie, pentru ca dimineața totul să arate civilizat și prietenos.
Era să scriu, nu există nici teatre și cinematografe, dar nu-i adevărat, totul
e un teatru în care fiecare participant la viața comunității timp de o săptămână,
o zi sau poate doar o oră își joacă rolul pe care îl dorește. Cât despre filme,
în fiecare pavilion existau ecrane uriașe pe care rulau de dimineața până la
închidere demonstrații mai mult sau mai puțin inspirate.
Este un loc unde dacă n-ai fost niciodată, trebuie să te duci. Iar dacă ai
fost, te fascinează, te amețește, îți dă fiori și te atrage mai devreme sau
mai târziu să revii. E un magnet.
Conform BITKOM (Asociația Germană pentru Tehnologia Informației, Telecomunicații
și Multimedia), cu tot pesimismul ce domina în momentul începerii târgului domeniul
TIC - datorită scăderii din ultimul timp a cotării la bursă a multor companii,
în special de peste ocean - CeBIT-ul a avut un start foarte bun. Totuși, un
sondaj realizat în rândul expozanților, privind gradul de satisfacție al acestora,
a arătat o descreștere față de anul trecut. 65% din expozanți s-au declarat
mulțumiți și foarte mulțumiți, față de 75% anul trecut. Obiectivele urmărite
au fost, în ordinea preferințelor exprimate: numărul de contacte realizate cu
potențiali clienți, obținerea de informații tehnice generale și realizarea de
noi achiziții, îmbunătățirea imaginii companiei, vânzarea directă de produse
(deși târgul nu se dorește a fi unul de vânzări, ci de afaceri). În privința
vizitatorilor, 46,4% din aceștia (față de 47% anul trecut) au declarat că au
venit să se informeze în vederea unor achiziții pe care intenționează să le
facă. Este interesant că 22% din vizitatori și-au făcut o pregătire prealabilă
pe internet, înainte de a veni la CeBIT.
O noutate a ediției de anul acesta a reprezentat-o CeBIT channel, un canal
de televiziune ce a transmis direct din târg și care a permis urmărirea manifestărilor
pe internet.
CeBIT 2001 a oferit și primul ghid mobil din existența târgului. Nu mai sunt
necesare nici cataloagele grele, nici așteptarea la coadă la birourile sau chioșcurile
de informații. Firma Lesswire împreună cu organizatorul, Deutsche Messe, au
pus la dispoziție o platformă hard și soft - numită LocalNavigator - bazată
pe tehnologia BlueTooth, ce permite dispozitivelor PDA, de tipul PalmOS sau
Pocket PC, să primească informații despre expozanți și produsele lor. Mai mult,
îi ajuta pe vizitatori să gasească cel mai scurt drum către locul unde doreau
să ajungă. Informațiile erau prezentate în forma specificată de utilizator,
platforma inteligentă LocalNavigator fiind capabilă să recunoască profilele
personale.
Pentru asigurarea funcționării acestui serviciu, în Pavilionul 13 au fost instalate
130 de stații de bază ce acopereau o suprafață de 250.000 m2.
|