Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Cover Story - PC Magazine Romania, Iulie  2002

Cum să faci un pc

STUDIUL PIEȚEI
Dacă sunteți hotărât în privința configurației și știți ce doriți de la fiecare componentă în parte, studiați documentația existentă pe web și întrebați persoane care folosesc deja acea componentă în privința incompatibilităților. Există situații în care anumite componente nu funcționează bine împreună, deși nu există nici un motiv aparent care să justifice acest lucru. Acest lucru poate apărea la componente de același tip, dar realizate de alt producător. Străduiți-vă să beneficiați de experiența altora, după achiziție fiind prea târziu!

ACHIZIȚIA
Aici este momentul delicat în care ați ajuns, să știți cu precizie ce anume doriți, ce anume găsiți și cât trebuie să plătiți pentru ceea ce veți primi.
Situația este clară: dumneavoastră dați banii, firma distribuitoare vă oferă produsul. La achiziție firma este obligată să vă dea produsul sigilat. Odată produsul luat, dumneavoastră beneficiați de condițiile garanției. Acest lucru înseamnă că, în cazul unei defecțiuni, firma de la care ați cumpărat este obligată să repare sau să înlocuiască echipamentul respectiv, dar nu răspunde de absența accesoriilor din cutie. Așa că la achiziție este bine să desigilați produsul în prezența reprezentantului furnizorului și, împreună cu acesta, să verificați că în pachet există tot ceea ce este prevăzut: cabluri, șuruburi, conectori, manuale, CD-uri cu drivere și programe suplimentare etc.

Date fiind condițiile garanției, deși este obligația furnizorului să probeze cumpărătorului funcționarea produsului la vânzare, nu este necesar întotdeauna acest lucru, mai ales când componenta achiziționată poate fi probată doar prin includerea într-un sistem.

Dacă se uită cumva eliberarea facturii și a "Certificatului de garanție și conformitate", nu ezitați să le cereți. Sunt singurele documente care certifică achiziționarea componentelor de la acel furnizor și, deși nu vă dorim așa ceva, atunci când apar probleme sunt de mare ajutor.
Știm cu certitudine că există componente la mâna a doua sau chiar la prima mână care, printr-un mod misterios pentru noi, se vând fără factură, dar la un preț avantajos. Luați în considerare că garanția acordată în acest caz este egală cu zero.

Mai mult, pentru a nu exista probleme, verificați personal prezența și starea sigiliilor sau a elementelor de identificare folosite de furnizor pentru produsele sale. Dacă acestea sunt deteriorate sau sunt amplasate în locuri nepotrivite, unde se pot deteriora extrem de ușor în procesul de asamblare, nu ezitați să cereți înlocuirea lor sau chiar a produsului (uzura sigiliului poate indica folosirea lui sau o proastă depozitare).

REEVALUAREA
Felicitări! Sunteți fericitul posesor a ceea ce, cu puțin noroc și îndemânare, va deveni calculatorul dumneavoastră, acea mașină de vis care vă dă atâtea satisfacții... Din acest moment, cu foarte puține excepții, reușita depinde doar de dumneavoastră și uneltele folosite.

Atunci când ați făcut informarea inițială ați presupus existența unor accesorii care însoțeau componentele. Acum constatați că ele nu există și sunt totuși necesare, deci vor fi cumpărate. Pe parcursul achiziției, în mod sigur au apărut elemente noi. Citiți documentația fiecărei componente în parte. Informațiile despre compatibilitate, condițiile de lucru, recomandările pentru asamblare și pentru funcționare sunt elemente care trebuie cunoscute. Acum aflați tot ceea ce spune producătorul că poate face componenta sa și în ce mod. În funcție de toate aceste informații puteți achiziționa tot ceea ce vă lipsește pentru a face din aceste componente separate o unitate funcțională: un sistem de calcul.

Pentru a putea transforma componentele separate în calculator aveți nevoie de unelte.

O trusă de asamblare spartană poate conține numai o șurubelniță în cruce. Dacă doriți să vă descurcați mai ușor, ar fi bine să aveți încă o șurubelniță în cruce de dimensiune mai mică, două chei tubulare (una de 1/4 și una de 3/16), un creion lanternă, un dispozitiv care să permită recuperarea șuruburilor din zone mai puțin accesibile (arată ca un creion cu cleme de prindere într-o extremitate și butonul de acționare în cealaltă), un clește cu fălci late, unul cu vârf conic și un patent, poate și o pensetă (pensetele stomatologice cu cioc sunt extrem de comode), poate și o oglindă stomatologică care să permită observarea componentelor care sunt plasate în afara ariei vizibile (este o oglindă rotundă cu diametrul de 1,5 cm plasată înclinat la capătul unui element de susținere). Un lux, destinat deja profesioniștilor, ar fi utilizarea unei șurubelnițe electrice și a unei truse de capete de șurubelniță.

Trusa descrisă este destinată asamblării unui calculator și nu depanării, o trusă de depanare fiind dotată și cu alte unelte.

Asemenea truse de unelte se găsesc în comerț, nefiind necesară achiziția separată, dar... prețul este atât de bun încât vă puteți descurca și cu o șurubelniță în cruce.

Dacă una dintre componente nu funcționează corect, odată ansamblul fiind realizat, va fi necesară identificarea ei, altfel spus va trebui să determinați cauza problemelor. Firmele furnizoare răspund fiecare de componenta furnizată și nu de funcționarea celorlalte componente. Dacă ați avea o firmă și ați avea componente în stoc ați putea încerca prin metoda eliminării, înlocuind fiecare componentă în parte și încercând să vedeți dacă a dispărut defectul.

Sau ați putea utiliza plăci de extensie pentru testare. Sunt echipamente care se introduc în sistem prin intermediul unui port PCI al plăcii de bază și monitorizează procesul de pornire, indicând punctul în care acesta a eșuat sau nu a evoluat corect și restrângând în acest mod aria de căutare. Și aceste echipamente costă, așa că sperați ca totul să meargă bine sau ca defectul, dacă există, să fie evident.

Producătorii componentelor nu furnizează întotdeauna pe CD-ul din pachet ultimele drivere existente, uneori apărând versiuni noi, perfecționate, după data producerii. Aceste versiuni noi de drivere și utilitare pot fi găsite pe internet, pe siturile producătorilor.

Driverele pot fi ale producătorilor echipamentului, ale producătorilor cipsetului central pe care se bazează echipamentul (cazul plăcilor video, al plăcilor de bază dotate cu cipseturi produse de Intel, Via etc.) sau ale unei a treia părți, care fără a avea o legătură directă cu producerea echipamentului a realizat drivere perfecționate pentru că a fost interesată.
Noile drivere pot aduce o eficiență mai mare în funcționare sau pot remedia unele probleme existente. Acum este momentul potrivit să căutați aceste drivere și să le procurați. Notați adresele internet de la care le-ați luat pentru a putea verifica ulterior, la intervale mai mari de timp, apariția unor noi drivere.

Articolul "Cum să faci un PC"

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro