Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Soluții - PC Magazine Romania, Februarie 2004

Crearea unui text animat folosind metoda LOFT

Ionuț Ghionea

În această aplicație se prezintă modul de realizare a unui text, scris în timpul unei animații. Se va utiliza metoda reliefării curbelor Spline (metoda Loft), asemănătoare cu extrudarea, dar în care apar câteva particularități: reliefarea creează o formă de-a lungul unei căi, ce poate fi ajustată, concomitent cu modificarea profilului.

Pentru a crea obiecte reliefate, se desenează întâi forma profilului care, apoi se deplasează de-a lungul căii alese. Reliefarea este un procedeu dificil care necesită foarte multă intuiție pentru a ști de la început ce anume se dorește a fi obținut.

Pentru simplificarea explicațiilor, se va considera textul redus la o singură literă, ´M´, spre exemplu. Din [Create] -> [Shapes] -> [Text], folosind font-ul "Arial" și dimensiunea (Size) egală cu 200, se creează litera ´M´, ca în Figura 1.

Fig. 1 - Crearea literei ce se dorește a fi animată

În scenă se mai adaugă încă un mic dreptunghi pe care, apoi, se aplică opțiunea Loft de-a lungul literei ´M´. Dreptunghiul se creează din [Create] -> [Shapes] -> [Rectangle], cu dimensiuni (Lenght, Width) de 6, respectiv 8 pixeli și se poziționează perpendicular pe literă, orizontal, ca în Figura 2:

Fig. 2 - Adăugarea unui element de tip dreptunghi

În acest moment, dreptunghiul va fi obiectul Loft, iar litera, calea pe care acesta se va mișca. Pentru a începe realizarea animației se selectează litera, se deschide [Create] -> [Geometry] și se alege [Loft]. Se apasă butonul [Get Shape] și se selectează dreptunghiul creat anterior. Din meniul Skin Parameters se alege valoarea 1 pentru Shape Steps și valoarea 5 pentru Path Steps. Se mai poate activa și opțiunea Optimize Shapes, aceasta va reduce numărul de poligoane din litera obținută după Loft, fără să degradeze prea mult imaginea finală a obiectului. În Figura 3 se observă rezultatul operațiilor prezentate mai sus.

Fig. 3 - Aspectul literei după operația loft

Se selectează obiectul obținut după Loft iar din [Modify] se deschide secțiunea Deformations, aflată sub Skin Parameters. Se apasă butonul [Scale] și se obține imaginea din Figura 4:

Fig. 4 - Reglarea curbei de deformare

În Figura 4 este reprezentată curba de deformare. Se apasă pe butonul [Insert Corner Point] și se adaugă pe linia roșie încă două puncte. Se vor obține astfel patru puncte, cele două avute de la început și cele două adăugate ulterior.

Pentru simplificarea explicației, se numerotează cele patru puncte cu numere de la 1 la 4, începând de la stânga spre dreapta. Încă o precizare înainte de a începe animarea propriu-zisă: punctul de la care începe animația este 0, cu alte cuvinte, pe bara de animație de la baza ecranului, cursorul se află în poziția inițială, 0.

Se selectează punctul 2 și i se schimbă valorile pe orizontală și verticală astfel: pe orizontală la 0, iar pe verticală la 100. Este mai ușor ca valorile să se introducă de la tastatură decât să se miște punctul cu ajutorul mouse-ului. La fel, pentru punctul 3, se setează valorile, pe orizontală și verticală la 0. În final, punctului 4 i se schimbă valoarea pe verticală la 0. Se observă acum că obiectul rezultat nu mai are "substanță", din el rămânând numai cadrul.

Se apasă butonul [Auto Key] de la baza ecranului, acesta devenind roșu. Se mută cursorul de animare din poziția 0 în poziția 100. În fereastra de dialog Scale Deformations se selectează punctul 3 și se setează valoarea pe orizontală la 100. La fel pentru punctul 2, căruia i se setează, deasemenea, valoarea pe orizontală la 100. Închizând fereastra de animare, animația este gata și pregătită pentru vizualizare.

Apăsând pe butonul [Play Animation] se vede cum pe cadrul literei ´M´ se mișcă un cursor, acel dreptunghi creat la început și care lasă "substanță" în urma sa (Figurile 5 și 6).

Fig. 5-6 - Secvențe intermediare cuprinse în timpul animației

  

Evident, în cadrul unui text, format din mai multe litere, pentru fiecare literă în parte trebuie creat un mic dreptunghi (sau orice altă formă) căruia să-i fie dată o cale de deplasare, ca în exemplul prezentat.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro