Agora
Media
www.agora.ro
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Editorial PC Magazine Romania, Mai  2003

Pâine și CERF sau CERF pe pâine?

Dan Șerbănescu
Redactor Șef

PC Magazine România

Fum. De unde oare? Aha, mici. Și bere. Lume multă. Nelipsiții puști trăgând după ei pungi multicolore, unele aproape la fel de mari ca ei. Zgomote de tot felul, amestecându-se și rostogolindu-se în urechi din toate direcțiile. Lumini colorate. Afișe și mai colorate. Baloane. Linoleum. Ciment. Iarbă. Stați un pic. Iarbă? Da, iarbă. Ca să vezi... Și verde. Și mai ești și invitat să calci pe ea.

Nu nu vă descriu vreo escapadă duminicală prin vreun parc sau pe la Snagov. Atmosfera de sărbătoare este, mai precis, cea mai mare sărbătoare a TI-ului românesc. Cum ar zice poetul, "eternul și fascinantul.." Da. Ați ghicit. De CERF e vorba. Acum, "fuse și se duse". Da. Dar "fuse" mult mai plin de viață decât ar fi fost de așteptat judecând după ultimii ani și "se duse" parcă un pic prea repede.

CERF 2003 mi s-a părut un târg reușit. Și cu o vitalitate surprinzătoare față de atmosfera relativ ternă de anul trecut. Toată suflarea specialiștilor (sau nu) din TI-ul mioritic a defilat în pas de gală pe culoarele pe alocuri neîncăpătoare ale târgului. Nu am văzut fețe încruntate. Doar puțin buimace din cauza zgomotului și ușor surprinse de ce se întâmplă în jurul lor. Inclusiv a mea, cum aveam să descopăr fugar, pe un colț de monitor sau așa ceva.

Ca să fiu sincer, nu m-am așteptat să văd atâta lume. La conferința de presă organizată înainte de deschiderea oficială, organizatorii au estimat circa 80.000 de vizitatori. Nu am încă date statistice, dar nu m-ar mira nici un pic ca acest obiectiv să fi fost cu prisosință realizat. La aceeași conferință de presă am înțeles că numărul de expozanți ar fi crescut. Vizibil. Același spațiu de anul trecut părea cumva ceva mai înghesuit anul acesta. Oricum, creșterea nu a fost suficient de mare pentru a justifica ocuparea integrală a spațiului expozițional din toate pavilioanele. Și în nici un caz pentru a apela la vreun pavilion în plus. Important este, totuși, că tendința este una crescătoare.

Calitatea standurilor și mai ales a produselor prezentate mi s-a părut a se fi înscris și ea în tendința crescătoare ce aparent a constituit numitorul comun al acestei ediții. În pofida crizei globale cu care se confruntă sectorul TI, noi tehnologii, produse și mai ales servicii nu au încetat să apară. Oricum "greii" distribuției de produse TI din România au avut ce arăta și prezența lor la târg a fost una remarcabilă. Nu pot să nu salut revenirea la CERF a lui Flamingo, ceea ce a dinamizat și mai mult evidenta rivalitate dintre marii distribuitori pentru captarea interesului publicului. Amplasarea în imediata vecinătate a standurilor unor nume de marcă precum Flamingo, UltraPro, Depozitul de Calculatoare, Best Computers a generat o foarte colorată și zgomotoasă competiție ce mi s-a părut a fi benefică pentru atmosfera generală a acestei ediții a târgului. Nu au lipsit prezentările, concursurile, anunțurile, tombolele, totul într-o pronunțată interactivitate cu publicul vizitator.

Cuvinte bune am și pentru prestația marilor operatori de telecomunicații în cadrul CERF-ului. Chiar dacă nu prea ai ce arăta într-un stand atunci când produsele și serviciile pe care le oferi se manifestă sub forma imaterială a undelor hertziene sau a electronilor ce zburdă printr-un cablu, operatorii au compensat prin spectaculozitatea spațiului amenajat la standuri și prin calitatea informațiilor oferite vizitatorului.

Poate singurul element care nu s-a înscris în tendința general crescătoare a CERF-ului l-a constituit programul de conferințe. Maratonul de conferințe de presă, prezentări, lansări și demonstrații din anii trecuți s-a transformat într-o mult mai relaxantă cursă de fond. Relaxantă, e drept, dar și mai puțin interesantă. Cu excepția Zilei Comunicațiilor, care s-a remarcat ca o prezență constantă și consacrată la CERF, restul conferințelor abia au reușit să-mi ridice o sprânceană. Așadar, nimic nou pe acest front.

Nu aș vrea să trec cu vederea calitatea serviciilor puse la dispoziție de organizatori. Facilitățile oferite anul acesta au inclus, pe lângă cele obișnuite, și o surpriză. Fiecare expozant a avut la dispoziție și o legătură telefonică gratuită cu acces la rețeaua națională și internațională. Da, ați citit bine, internațională. Un precedent interesant, dar și o demonstație practică, ce subliniază potențialul tehnologiei Voice over IP, de altfel deja disponibilă în ofertele mai multor operatori locali de telecomunicații. Dar această facilitate nu a fost disponibilă doar pentru expozanți. Vizitatorii au avut și ei acces la mai multe locații de unde au putut suna gratuit în străinătate. Singurele apeluri care nu au fost posibile au fost cele spre telefoane mobile, ceea ce mi se pare normal. Dată fiind apetența românilor pentru telefonia mobilă și pentru gratuități, probabil cozile nu ar fi întârziat să apară, iar un demers demonstrativ interesant ar fi riscat să se transforme într-un soi de economat telefonic.
Așadar, CERF-ul de anul acesta a fost mai mult decât m-aș fi așteptat. Dacă nu ați reușit să ajungeți nici măcar pentru un tur rapid, păcat. Nu cred că v-ați fi plictisit prea mult. Dar dacă tendința din acest an se va menține, probabil că viitorul ne rezervă târguri TI din ce în ce mai interesante.

CERF-ul este totuși, păstrând proporțiile, un CeBIT românesc. Și, din ce am văzut, reușește să se mențină la un nivel suficient de ridicat pentru a-și onora reputația de eveniment de referință în lumea TI-ului autohton. Oricum, altul nu avem și ar fi fost păcat ca declinul anilor trecuți să continue. Pentru puști, e o sursă inestimabilă de reviste, pungi colorate și pixuri. Pentru pasionați, e un prilej festiv de a afla ultimele noutăți din lumea informaticii. Pentru neofiți, e un bun loc de a începe o pasiune. Pentru profesioniști e un spațiu de comunicare. Pentru oameni de afaceri e un mediu propice contactelor. Iar pentru o țară în criză precum România e o surprinzătoare oază de normalitate.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro