Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Soluții - PC Magazine Romania, Decembrie 2003

3D Studio Max 5

Efecte speciale în aplicarea materialelor - Modelarea unui neon

Ionuț Ghionea

În majoritatea cazurilor, neonul constă într-un cilindru lung, de diametru mic, umplut cu un gaz care luminează sub acțiunea curentului electric. Culoarea sa diferă (roșu, verde, albastru sau galben deschis), în funcție de compoziția gazului.

Se desenează un cilindru ([Create] -> [Geometry] -> [Standard Primitives] -> [Cylinder]), în portul de vedere Front. Pentru cilindru, valorile diferiților parametri pot fi, spre exemplu: Radius=3, Height=130, Height Segments=10, Cap Segments=2, Sides=25, Smooth și Generate Mapping Coords bifate. Acest cilindru reprezintă neonul. De asemenea, la capetele cilindrului se desenează și două paralelipipede (Box), fiind suporturile acestuia (Figura 1 - Modelarea neonului).

Foarte important în crearea neonului este materialul cu care aceasta se mapează astfel încât iluzia să fie aproape perfectă. Ca urmare, acesta va trebui creat, folosind parametrii editorului de materiale. Din meniul Rendering -> Material Editor, se alege un material ce va fi modificat, astfel: se apasă butonul [Material Effects Channel] și se schimbă valoarea pe care acesta o arată, din 0 în 1 (Figura 2 - Crearea materialului pentru neon).

Se modifică culorile Ambient și Diffuse în roșu închis, respectiv, roșu deschis; Specular rămâne alb, se mapează cilindrul (neonul) și se părăsește editorul de materiale.

Pentru a face materialul să strălucească se va folosi opțiunea Lens Effects Glow din Video Post. Astfel, din Rendering -> Video Post se adaugă două elemente, necesare realizării efectului.

Primul buton apăsat este [Add Scene Event] și se alege Perspective. Se apasă apoi [Add Image Filter Event] pentru a alege Lens Effects Glow (Figura 3 - Adăugarea celor două evenimente Video Post):

Modificarea parametrilor de strălucire ai materialului se realizează prin apăsarea butonului [Setup], după un dublu-click pe Lens Effects Glow, astfel:

-În zona Properties: se bifează numai Source -> Effects ID și Object ID, a căror valoare trebuie să fie egală cu 1, valoarea dată anterior materialului (Material Effects Channel).

-În zona Preferences: Effect -> Size=3, Color -> User=galben deschis.

Parametrii din Gradients și Inferno rămân nemodificați. Se obține, astfel, imaginea din Figura 4 - Modificarea parametrilor de strălucire ai materialului:

Modificând succesiv toți parametrii Lens Effects Glow, se obțin mai multe efecte, câteva exemple fiind prezentate în Figura 5 - Efecte obținute prin modificarea parametrilor Lens Effects Glow:

Atenție ! Aceste obiecte modelate, cu aspect de neon, nu luminează scena sau obiectele aflate în aceasta, fiind necesară introducerea unor lumini de tip Omni, de culoarea materialului cu care a fost mapat neonul.

Fig. 6. Materialul neonului aplicat asupra unui text

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro