Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


In direct - PC Magazine Romania, Iulie 2002

" Privim către creșterea activității și nu către restrângerea în vreun fel a prezenței noastre în România." - Radu Enache

Noul HP și în România

În cadrul unei conferințe de presă organizate în București pe 24 mai 2002, au fost anunțate începerea activității biroului din România a noii companii Hewlett-Packard, rezultată în urma fuziunii HP-Compaq, precum și reconfirmarea în funcția de director general al HP România a domnului Radu Enache.

Produse, soluții și servicii fără rival
Iată, în continuare, discursul domnului Radu Enache la conferința de presă:
Suntem privilegiați pentru că în România noua companie are o poziție extrem de puternică pe piață. În primul trimestru al anului 2002, situația noastră este foarte bună la vânzările de desktop PC-uri, calculatoare mobile și servere. Suntem lideri și în domeniul serverelor Unix și a soluțiilor de stocare a informației. Avem în vedere o dezvoltare puternică a prezenței noastre pe piață și, ceea ce este esențial pentru noi, ne bucurăm de un sprijin extrem de important din partea MDG (Market Development Group), organizația care ne coordonează activitatea.

Evocând indicatorii de piață, estimăm că avem o pondere importantă în domeniul serviciilor, conform IDC, de aproape 22%. Suntem extrem de prezenți în sistemele care furnizează carduri pe piața românească și realizăm în România cel puțin un milion de dolari anual din dezvoltarea de software pentru necesitățile interne ale companiei noastre.

Îmi face plăcere să vă spun că noua companie are niște piloni solizi pe care se bazează; este vorba de conducerea activității în contractele majore, la principalii beneficiari. Avem o rețea de parteneri extrem de puternică, cu multă experiență și, de asemenea, avem relații privilegiate, excelente, cu principalii parteneri cu care realizăm alianțe de pe piața românească. Ceea ce creează un avantaj puternic pentru noi este faptul că noul HP oferă pe piața românească un portofoliu de produse extrem de larg, care include soluții de stocare la cel mai înalt nivel tehnic posibil, servere cu performanțe extrem de înalte, soluții pentru zona afacerilor și de infrastructură și, de asemenea, capacitatea de servicii, așa cum s-a văzut și din datele statistice, extrem de puternică.

Ceea ce este important de subliniat este că noua companie și predecesoarele ei nu au ratat implementarea nici unui proiect și ne propunem și asigurăm beneficiarii noștri că toate angajamentele pe care și le-au luat anterior cele două companii vor fi implementate întocmai de noul HP.

Activitatea noii companii la nivel mondial, dar și național, se va desfășura pe patru direcții: Personal Systems Group - care se ocupă în special de sisteme personale de calcul, PC-uri, stații de lucru, notebook-uri și alte tehnologii de acest tip care se dezvoltă în prezent; Imaging and Printing Group - care se va ocupa de periferice, în general; Enterprise Systems Group - focalizată pe toate tipurile de servere, echipamentele de stocare a informației, software-ul de management al rețelelor; și, nu în cele din urmă, HP Services - divizia ce se va ocupa de soluțiile pe care noua companie le poate pune la dispoziția beneficiarilor săi.

Este extraordinar de interesantă gama foarte largă de produse, extrem de noi, care se adresează principalelor industrii pe verticală, este vorba de telecom, financial services industry, extended manufacturing, government. De asemenea, există soluții care se adresează beneficiarilor din zona afacerilor, a birourilor, soluții pentru comunicații mobile, soluții pentru zona familială.

În privința brandurilor care vor fi promovate în continuare, s-a ținut cont de poziția existentă pe piață a acestora. În zona desktop pentru business vom realiza o tranziție firească către un singur produs, care va avea brandul Compaq. Și în cazul mobilelor brandul va fi tot Compaq. În zona notebook-urilor și desktopurilor pentru utilizatorii casnici se vor menține ambele branduri. În ceea ce privește stațiile de lucru, serverele, ele se vor uni sub brandul HP.

De asemenea, în zona RISC brandul va fi HP, dar se va ține seama de rezultatele deosebite obținute de Compaq anterior. Acest lucru se va întâmpla și în zonele de home networking, rețele wireless și thin clients. În ceea ce privește produsele periferice, brandul predominant va fi HP, cu includerea tuturor tipurilor de produse dezvoltate de HP. Vom fi prezenți de asemenea în zona proiectoarelor digitale. Strategia în acest domeniu este clară pentru noi.

Dorim să câștigăm în continuare în segmentul produselor entry level, să câștigăm piață în zona soluțiilor de copiere și pentru fax, să redefinim, în general, conceptul de imprimare și pe cel de imaging. Dorim de asemenea să conducem în continuare dezvoltarea pieței în zona de digital imaging și să transformăm componenta comercial printing folosind soluțiile de digital publishing. Evident ne dorim să furnizăm în continuare cele mai bune consumabile pentru beneficiarii noștri, având în vedere rolul acestora în asigurarea calității utilizării produselor noastre. În zona sistemelor enterprise, ne propunem să ne adresăm cu soluții de business, cu soluții pentru infrastructura beneficiarilor noștri, aceste lucruri bazându-se pe produsele deja menționate. Dorim să asigurăm beneficiarilor noștri o competitivitate sporită și să adăugăm valoare afacerilor lor. Pentru aceasta, ne bazăm pe practic cea mai largă gamă de produse, pe o colaborare extrem de puternică și în viitor cu partenerii pentru a livra soluțiile oferite. Datorită faptului că în ultimul timp condițiile din România sunt tot mai bune, oferim un portofoliu tot mai larg de servicii de finanțare. Practic, vrem să fim lideri în soluțiile de natură să răspundă cerințelor beneficiarilor noștri, atât la nivelul diferitelor industrii dar și soluții pertinente pentru mai multe industrii, servicii de infrastructură și, evident, toate acestea bazându-se pe situația noastră de lider în domeniul produselor pe care le furnizăm.


Primul pahar de șampanie. De la stânga la dreapta: Martin Kucera, Business Manager, HP Services, HP Market Development Group, Central, Southern & Eastern Europe; Antero Saren - General Manager and Enterprise Systems Group Manager, HP Market Development Group, Central, Southern & Eastern Europe; Radu Enache - Director General HP România

În privința clienților HP, la nivel mondial, aceștia pot fi structurați piramidal, în vârf situându-se aproximativ 250 de beneficiari corporate, urmați de segmentul de beneficiari enterprise (aproximativ 4000), zona comercială, zona afacerilor mici și mijlocii și, evident, în partea de jos segmentul larg al consumatorilor.

În România, vom încerca să ne adaptăm strategia în funcție de specificul local. Ne propunem ca în zona corporate, mai puțin prezentă la noi, în cea enterprise și cea comercială să acționăm împreună cu partenerii enterprise dedicați unor beneficiari importanți și ne propunem la acești beneficiari să implementăm soluții de business bazate pe o infrastructură verificată, puternică și să oferim întreaga gamă de servicii pe care o avem la dispoziție împreună cu partenerii noștri. În restul piramidei de beneficiari, vom acționa prin parteneri comerciali.

Într-o anumită zonă, partenerii enterprise și comercial se suprapun, pentru că cei din zona comercială sunt cei care de obicei furnizează echipamente și adaugă mai puțină valoare. Vom realiza programe flexibile pentru partenerii noștri pentru a oferi beneficiarilor o gamă cât mai largă de produse și pentru a asigura în același timp partenerilor noștri profitabilitatea necesară pentru dezvoltarea afacerilor lor.

Vom fi un lider în zona soluțiilor Microsoft, furnizate prin partenerii noștri pentru această gamă de clienți. Practic toți beneficiarii noștri vor avea acces la service-ul și suportul furnizat de noul HP în întreaga lume.

În ceea ce privește desfacerea prin rețeaua de magazine pentru populație, pentru utilizatorii din zona casnică, vom beneficia de impactul brandurilor noastre, vom rămâne în continuare un lider în zona rafturilor din magazinele specializate de tehnică de calcul.

Noul HP oferă peste tot în lume un portofoliu de produse, soluții și servicii fără rival.

Principala noastră preocupare este aceea de a ne dedica beneficiarilor noștri, de a răspunde în cât mai mare măsură dorințelor acestora, de a-i ajuta să aibă succes în afacerile pe care le desfășoară. Noua companie are o extrem de puternică și experimentată rețea de parteneri care acoperă întreaga țară, întreaga gamă de produse, soluții și servicii pe care o punem la îndemâna beneficiarilor noștri. De asemenea, avem alianțe extrem de puternice, practic toate numele mari în domeniul TI reprezintă aliați prioritari ai noului HP.

Noua companie are un privilegiu în România pentru că moștenește oameni de foarte bună calitate atât din punct de vedere tehnic cât și al activității de vânzări și ne propunem să păstrăm toate talentele, toți oamenii capabili și dedicați care pot să ajute compania să se dezvolte în continuare.

Noi planificăm în prezent creșterea activității. Evident că o să ne dimensionăm organizația în raport cu aceste planuri. Privim către creșterea activității și nu către restrângerea în vreun fel a prezenței noastre în România.

Șanse mari de a păstra cotele de piață
Iată și câteva gânduri exprimate de Mihai Pascadi, fostul director general al Compaq Computers România

PC Magazine: Care este părerea dumneavoastră despre viitorul noii companii?

Mihai Pascadi: Sunt extrem de optimist, pentru că oferta noii companii este foarte bună. În plus, specific pentru România, lucru care poate nu a rezultat așa de mult din ceea ce s-a discutat azi, pe lângă dimensiunea relativ redusă a pieței, implicit și dimensiunea relativ redusă a unei filiale. O asemenea filială evident trebuie să îndeplinească niște criterii de profitabilitate ori prin această concentrare, șansele de îndeplinire ale acestor criterii de profitabilitate cresc. Deci, combinat cu portofoliul de produse și servicii și cu o structură eficientă de funcționare, cred eu cea mai eficientă din piața românească, șansele de a păstra cotele de piață existente și chiar de a le crește sunt mari.

PC Magazine: În ultimul timp au survenit și alte modificări în privința jucătorilor de pe piața românească și este posibil să mai asistăm și la alte surprize. Mă refer, de exemplu, la deschiderea reprezentanței Fujitsu-Siemens și la posibilitatea intrării companiei Dell. Se anunță o concurență mai puternică decât până în prezent. În această conjunctură, noul HP își va menține cota de piață?

Mihai Pascadi: Cred că asta va depinde de execuție și de viteza de execuție. Dacă beneficiarii noștri nu vor percepe discontinuități, și asta e evident ambiția noii echipe, mă aștept ca intrarea pe piață a companiilor menționate să fie dificilă.

NR: Până la intrarea în tipografie a revistei, nu a fost anunțată oficial componența întregii echipe manageriale a noului HP România. - MC


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro