Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Editorial PC Magazine Romania, Iulie  2002

Reflecții pe marginea unor stări de fapt

Mihaela Cârstea
Redactor șef
PC Magazine România

Numărul de PC-uri vândute pe piața românească este mult sub potențialul acesteia, iar semne majore de îmbunătățire nu prea par să se arate. Studiul IDC pentru anul 2001 ne informează că s-a înregistrat o creștere cu 25% față de anul precedent, dar primul trimestru 2002 reechilibrează balanța - 25% mai puține vânzări decât în trimestrul IV 2001. Continuă să predomine, deși la diferență mică (două procente), PC-urile autohtone. Cu toate că ultimele date arată că sectorul casnic a reprezentat o cotă destul de importantă din totalul vânzărilor (18,5%), numărul utilizatorilor individuali rămâne în continuare foarte mic. Motivul? La acest nivel - sărăcia. La nivelul instituțiilor de stat și chiar a unora particulare - incultura informațională și o greșită ierarhizare a priorităților.

Ce s-a ales din campania calculatoare pentru școli, nu este foarte limpede. De 1 Iunie, ministrul Dan Nica a oferit un PC unui copil, merituos este adevărat, dar unuia singur. În acest ritm "accelerat", în care se caută doar extremele - cei mai dotați sau cei mai săraci - copii obișnuiți ai României vor ajunge să beneficieze de aceste obiecte, la îndemâna tuturor în alte părți ale lumii, în alt secol. Noroc că între timp tehnologiile vor evolua și poate vor scădea mai vertiginos și prețurile.

O posibilă alternativă, ceva mai ieftină, la achiziționarea unui PC ar putea fi construirea unui calculator nou sau modernizarea unuia vechi. Faptul că există multe persoane interesate să-și facă singure propriul calculator i-a determinat pe membrii laboratorului nostru să prezinte în acest număr un ghid care să le fie de folos acestora. Sfaturi practice, recomandări, soluții, idei, iată abordări care sperăm că vă vor fi utile și nu veți regreta foarte tare că de această dată lipsește testul comparativ.

Și pentru că tot am amintit de testul comparativ, aș vrea să revin asupra unor amănunte de natură etică, pentru că suntem adesea ținta încercărilor de intimidare sau mituire ale unor persoane care doresc să practice publicitatea mascată, plătindu-și pozițiile în topuri și clasamente.

Deci, atrag din nou atenția celor interesați că în laboratorul PC Magazine testele sunt gratuite, iar informațiile publicate sunt rezultatul benchmark-urilor la care au fost supuse produsele respective și a observațiilor specialiștilor laboratorului. Eventualele inexactități care pot apărea se datorează subiectivismului aprecierii unor situații. Cine poate dovedi că toate aprecierile pe care le face nu au în ele o doză de subiectivism, să arunce piatra.

Rezultatele testelor efectuate în laboratorul PC Magazine și acordarea distincțiilor Alegerea redacției, Recordul lunii, Cea mai bună impresie nu sunt influențate de publicitate. Nici de prezența acesteia, nici de dorința de a o atrage. Iar amenințări de genul - nu veți mai vedea niciodată reclamă de la mine și nici de la partenerii mei - nu ne sperie. Un business ce se bazează pe astfel de principii nu poate fi de succes, nu de durată în orice caz.

Am constatat că există unii distribuitori sau producători, cu putere financiară însemnată, care își permit să-și susțină produsele prin campanii publicitare agresive, dar care evită să le supună comparațiilor cu alte produse similare, din motive lesne de înțeles. Cei care se ocupă de marketing ar trebui să știe însă că o campanie publicitară, oricât de bună ar fi ea, este obligatoriu să se bazeze pe produse de calitate. Încercarea de inducere în eroare a clienților poate produce o reacție inversă celei dorite, foarte greu de remediat. Dar aceasta este problema lor.

Nu suntem nici adepții recomandărilor de produse pe baza fișelor de prezentare ale acestora, așa cum fac din comoditate unele reviste, deoarece experiența ne-a arătat că ele nu sunt întotdeauna conforme cu realitatea. Poate părea incredibil, dar un vizitator recent al laboratorului nostru, ne întreba cu mirare văzând un mouse în teste: "cum, dar voi chiar instalați și testați totul?" Răspunsul este afirmativ. Încercăm să aducem un spor de calitate, de obiectivitate, în detrimentul cantității.

Cu sau fără calculator propriu, destul de mulți români au devenit dependenți de PC, de e-mail, de internet, pe care le folosesc acasă, la școală, la serviciu, la prieteni, la cafenelele internet, pe telefonul mobil. Tuturor acestora le recomandăm să citească cu atenție prezentarea comparativă a clienților de e-mail din acest număr. Întotdeauna poți afla lucruri noi, folositoare. Liberalizarea comunicațiilor ne va aduce probabil tarife mai mici, servicii mai numeroase, de calitate superioară, și astfel tot mai mulți își vor permite să se conecteze la internet de acasă. Oricum, dacă acest lucru nu va fi posibil, cafenelele internet reprezintă alternative tot mai frecventate pentru studiu, comunicare sau divertisment. Astfel de cafenele există peste tot în lume, chiar și în țările mult mai dezvoltate. La o recentă călătorie la Amsterdam, am vizitat o cafenea internet absolut impresionantă. Semăna cu sala unei mari biblioteci. Existau peste 400 de calculatoare, aliniate pe șiruri de mese. Monitoarele cu ecrane plate erau suspendate, lăsând suprafața mesei disponibilă pentru materialele necesare utilizatorilor. Fiecare calculator era dotat cu o cameră web. Plata și repartizarea PC-ului erau făcute de la un automat existent la intrare, prețul fiind direct proporțional cu gradul de încărcare al sălii (cerere mare - taxă mare). Barul nu funcționa în dimineața de sâmbătă a vizitei mele, dar numărul utilizatorilor depășea jumătate din capacitatea totală, iar liniștea și atmosfera generală erau de bibliotecă publică - o bibliotecă virtuală, cum sperăm să întâlnim cât mai curând și pe meleagurile noastre.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro