Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Martie  2002

În România piața e-business a trecut la faza de maturizare și a început să evolueze.

Adrian Ciureanu, General Manager , Necomm Net

Business sau e-business?

Atunci când spunem e-business ne gândim la o soluție destinată administrării afacerilor cât mai simplu, sigur, eficient, ușor și ieftin. Pentru a intra în legătură cu clienții, furnizorii, pentru a gestiona mai bine vânzările, pentru a conduce ieftin și eficient campanii de marketing, relații publice și promovare și profitul să fie maxim, în prezent o firmă poate face toate aceste lucruri doar prin intermediul unei aplicații de e-business.

PC Magazine: Care sunt caracteristicile actuale ale e-business-ului din România?

Adrian Ciureanu: În momentul actual, e-business-ul pe plan național se limitează la situri de prezentare și magazine virtuale. Recent, a fost introdus și conceptul de branding online, promovarea online a imaginii firmei și produselor, cum este și cazul mărcilor consacrate care au invadat în ultimul timp web-ul românesc. În schimb mai există și firme, puține ce e drept, care și-au implementat în afaceri aplicații de e-business.

PC Magazine: Ce trebuie să conțină o platformă de e-business pentru a acoperi toate activitățile unei firme?

Adrian Ciureanu: În primul rând, o astfel de aplicație trebuie mai întâi să fie ușor de folosit, pentru a putea fi accesibilă oricărui angajat al firmei. O platformă de e-business pentru a fi completă trebuie să ofere soluții pentru managementul intern, stocarea și arhivarea documentelor, evidențe și analize asupra vânzărilor, livrărilor, încasărilor, cheltuielilor, clienților, stocurilor, punctelor de lucru. În plus, trebuie să existe aplicații de catalog online, comandă online, comerț electronic și, suplimentar, servicii de marketing, promovare și relații publice. Pe lângă cele enunțate anterior, o platformă de e-business trebuie să fie capabilă să elaboreze și politici de vânzări în funcție de comportamentul cumpărătorilor. Mai pot exista și aplicații de licitație online, birou virtual de negocieri. Pentru ca platforma să fie foarte sigură trebuie să ofere și un nivel de securitate sporit.

PC Magazine: Pentru ce tip de firme și în ce domenii se pot implementa aplicații e-business?

Adrian Ciureanu: Orice firmă poate folosi o platformă de e-business, deoarece acestea sunt concepute să se integreze perfect oricărui tip de afacere, indiferent de mărime sau domeniu. În domeniul distribuției naționale sau multi-naționale, aplicațiile de e-business acoperă mai mult de jumătate din activități și sunt un real succes, dar la fel de bune rezultate se pot înregistra în orice alt domeniu.

PC Magazine: De ce ar folosi o firmă o platformă de e-business?

Adrian Ciureanu: Avantajele majore ale aplicațiilor de e-business sunt economia de timp și de bani, creșterea eficienței, eliminarea erorilor și amortizarea rapidă a investiției.

Legat de creșterea eficienței, trebuie amintite și alte aspecte importante: înregistrarea automată a intrărilor și ieșirilor de mărfuri sau monetar, controlul în timp real al agenților de vânzări de pe teren sau al punctelor de lucru, posibilitatea de a avea situația stocurilor și rapoarte detaliate despre orice activitate din firmă în orice moment. Datorită posibilității de a avea rapoarte concrete în orice moment, crește și capacitatea de decizie managerială prin cunoașterea factorilor care o influențează. Un avantaj foarte important este faptul că se poate ști în orice moment care este impactul campaniilor de marketing și promovare și cum trebuie să fie adaptate în funcție de piață.

PC Magazine: Totuși există și dezavantaje?

Adrian Ciureanu: Dezavantajele sunt cele specifice oricărui program de investiții și sunt legate pe de o parte și de costurile noii infrastructuri. Chiar dacă inițial o astfel de investiție pare mare, în realitate ea nu este chiar costisitoare. Mai mult, este o problemă de mentalitate, deoarece încă se mai crede că numai ce e pe hârtie e sigur, lucru total greșit care mai mult acoperă lipsa de experiență în lucrul cu aplicațiile electronice. Chiar și azi mai există firme care preferă să plătească sume mari pentru trimiterea de faxuri interurbane sau internaționale cu oferte de produse, când ar putea folosi web-ul sau email-ul.

PC Magazine: Care sunt tendințele e-business-ului în România?

Adrian Ciureanu: Economia românească și afacerile românești vor trebui să se integreze în economia europeană și internațională. În plus, există și presiuni puternice din exterior cât și din interior. Firmele românești au început deja să migreze încet pe internet, ba mai mult au început să caute soluții și aplicații de e-business. Atunci când va fi operativ un sistem coerent de plăți online, se va crea o adevărată piață business-to-consumer (b2c) și business-to-business (b2b), iar cei care nu vor fi pregătiți vor pierde foarte mult, deoarece se va deschide o piață care până atunci era inaccesibilă și care evoluează deja foarte rapid în vest. Oricum, în România piața e-business a trecut la faza de maturizare și a început să evolueze. În scurt timp și la noi va fi valabilă filozofia conform căreia "dacă nu ești pe internet, nu exiști".E

A consemnat Cristi Lucan


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro