Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Ultima Impresie- PC Magazine Romania, Februarie 2002

Patru din zece pentru un show

Decembrie este luna în care românii par mai degrabă interesați de "componentele" de porc, iar discurile cele mai apreciate nu sunt cele digitale, ci farfuriile cu care se "ard" sarmale la cât de mulți x rezistă "utilizatorii"

O statistică din care să rezulte dimensiunile exacte ale pieței DVD-urilor în România din păcate nu există, deși, dacă ar fi să tragem o concluzie de pe urma testului comparativ de astfel de unități pe care am fi dorit să vi-l prezentăm în această ediție a PC Magazine, am putea crede că această tehnologie ar fi prezentă cel mult în premieră, dacă nu chiar în avanpremieră, în magazinele de profil de la noi.

Dar noi știm că lucrurile nu stau deloc așa cum, spre dezamăgirea noastră, le-am constatat în luna decembrie a anului trecut, când am lansat un test dedicat unităților DVD. Trebuie să recunoaștem că, încă din start, am avut unele ezitări, întrucât decembrie este luna în care românii par mai degrabă interesați de "componentele" de porc, iar discurile cele mai apreciate nu sunt cele digitale, ci farfuriile cu care se "ard" sarmale la cât de mulți x rezistă "utilizatorii". Totuși, în cele din urmă am decis să lansăm testul, iar după multe telefoane și mail-uri (peste 30 de invitații) am reușit să obținem în jur de zece confirmări de participare, cu unul sau mai multe echipamente. Din păcate, în cele din urmă la laboratorul nostru au sosit produse oferite de doar patru dintre firmele care confirmaseră inițial. Ce-i drept nu putem spune nici că ne aflăm în plină DVD-izare a României, dar pe piață se află în vânzare mult mai multe modele, iar un test care să nu acopere majoritatea ofertei nu prea vedem cui i-ar putea fi de folos.

Așa cum nădăjduim că v-ați obișnuit deja din partea noastră, am dorit să realizăm un test cât se poate de serios, în care să vă prezentăm cât mai multe tipuri de unități, alături de informații detaliate despre tehnologia DVD, în general, și despre caracteristicile tehnice particulare ale modelelor comercializate în România, date care să vă ajute să alegeți în deplină cunoștință de cauză un astfel de echipament. Spre regretul nostru, și mai ales al colegilor de la laboratorul de teste care s-au mai și documentat mai mult de două săptămâni pe aceasta temă, un test de unități DVD s-a dovedit imposibil, motiv pentru care am fost nevoiți să renunțăm la el, nu însă fără a le mulțumi și pe această cale celor ce nu au ezitat în a-și onora promisiunea.

Toate firmele vor să participe la teste precum cel care apare la CERF sau cel care apare în luna decembrie. În schimb, atunci când vânzările merg bine, ele au tendința de a cam uita de restul lumii. De aceea, la fiecare test apar situații în care firme care și-au confirmat participarea, fie verbal, fie chiar în scris, ajung în cele din urmă să nu trimită echipamentele promise, sau să întârzie mult prea mult pentru a mai putea participa. Lăsăm la o parte faptul că, uneori, cei ce întârzie se arată foarte indignați că produsele lor nu mai pot fi testate în timp util. În general, numărul suficient de mare de participanți face ca astfel de incidente să nu afecteze calitatea și varietatea testelor per ansamblu. Singura afectată în astfel de cazuri poate fi, cel mult, reputația unui producător de renume, ale cărui produse nu apar în teste alături de oferta celorlalți jucători de pe piață, lăsându-se impresia, de cele mai multe ori falsă, că produsele respective nu s-ar ridica la un nivel minim de performanță sau ar putea fi afectate de competiția directă cu echipamente similare. Acest lucru ține mai degrabă de natura relației dintre vendori și distribuitorii acestora din România. Noi nu elaborăm politici de promovare a produselor și, în consecință, nici nu ne propunem și nici nu avem cum să obligăm pe cineva să participe la vreunul dintre testele pe care le organizăm. Tot ce vă putem asigura este că nu vom publica niciodată teste ale căror rezultate să nu poată fi reproduse, în condiții similare testării, de către oricine ar fi interesat.

Motivul pentru care, în locul unui test comparativ de DVD-uri, citiți aceste rânduri este atitudinea fără precedent a firmelor care au primit invitația noastră. Dacă totul s-ar fi rezumat la simpla lipsă a unităților sau am fi fost refuzați, am fi renunțat și atât. Însă la testul acesta am fost induși în eroare de prea multe confirmări fără acoperire. Natural, i-am căutat pe cei care își confirmaseră participarea, însă am primit răspunsuri de genul "nu mai avem pe stoc" sau "am rezervat o unitate pentru voi, dar cineva mi-a anulat rezervarea" și tot felul de alte scuze. Ne bucură faptul că în România se cumpără DVD-uri și în general produse din sfera TI, iar testele pe care le desfășurăm în cadrul laboratorului nostru nu fac decât să ofere consumatorului de tehnologie o perspectivă de ansamblu asupra ofertei. Alții ne-au spus, cât se poate de direct, că au avut un nivel record de vânzări și au preferat să obțină niște bani în plus. Putem înțelege că o firmă alege să vândă toate produsele pe care le poate vinde, dar este oare mai profitabil să vinzi o unitate în plus decât să beneficiezi de credibilitatea pe care ți-o poate conferi o testare detaliată? D.V. de Rom

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro