Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


In direct - PC Magazine Romania, Februarie 2002

Sisteme informatice pentru administrația publică

Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) va beneficia în scurt timp de un sistem informatic integrat, destinat persoanelor din întreaga țară care caută un loc de muncă prin intermediul oficiilor specializate din cadrul ANOFM. Proiectul care stă la baza acestui sistem a fost realizat în cea mai mare parte de către specialiști din cadrul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) împreună cu angajații agenției, beneficiind și de contribuția unor consultanți din străinătate.

Primele faze ale proiectului au fost demarate în 1997 - odată cu analiza proceselor de lucru care urmau să fie informatizate - și a fost finalizat în anul 2000, când a avut loc licitația câștigată de companiile IBM și Siemens Business Systems Austria.

În realizarea proiectului s-a urmărit ca tehnologiile care se află la baza sistemului să fie cele mai ieftine de pe piață dar și cele mai eficiente în același timp. Asfel, pe serverele județene va fi instalat sistemul de operare Linux Red Hat, serverele centrele vor rula Unix (AIX de la IBM), iar stațiile de lucru vor opera sub Windows. Pentru bazele de date a fost aleasă soluția DB2 de la IBM. Aplicațiile specifice care vor asigura practic procesul de lucru al sistemului includ: prelucrarea solicitărilor și acordarea beneficiilor de șomaj, un sistem integrat de plasare pe piața muncii, precum și evidența colectării de contribuții pentru fondul de șomaj - aplicațiile fiind diferențiate în raport cu nivelul central, respectiv județean.

Potrivit specificațiilor din proiect se vor folosi produse care respectă standardele internaționale, optându-se pentru standarde deschise și ne-proprietare.
În vederea instruirii personalului din cadrul ANOFM vor fi școlarizați o sută de angajați, aceștia urmând a se ocupa la rândul lor de instruirea celorlalți angajați care vor opera în sistem.

Probleme întâmpinate pe parcursul realizării proiectului

Lipsa unei echipe dedicate integral activităților specifice proiectului s-a resimțit la toate nivelele implicate în implementarea proiectului de informatizare. Mai mult decât atât, reacția unor cadre de decizie a fost relativ lentă în situațiile de răscruce când se cereau decizii rapide și clare asupra direcțiilor strategice în care urma să se dezvolte acest proiect, în special în cazul componentei de business, care trebuia definită în vederea elaborării specificațiilor tehnice. De asemenea, timpul necesar consultanților străini pentru adaptare la condițiile specifice proiectului, precum și alte probleme asociate cu soluțiile propuse de aceștia, au constituit un factor de încetinire al acestui proiect.

Cum funcționează sistemul

În fiecare zi, la nivelul fiecărui județ, se actualizează în timp real baza de date specifice și cea de date comune, în paralel realizându-se arhivarea datelor constituite la acest nivel. Prin date comune se înțeleg informațiile care se regăsesc în cele trei componente ale sistemului de solidaritate socială: șomaj, pensii și asistență socială.

După terminarea orelor de lucru, într-o primă fază se actualizează datele specifice (pentru sistemul de șomaj) și informațiile comune de la nivelul central, printr-o operațiune de tip overnight processing. În a doua fază, se realizează sincronizarea datelor la nivel județean cu datele comune de la nivelul central.

Mijloace și metode de finalizare a proiectului
Proiectul va fi implementat într-un an, ceea ce înseamnă că în toată această perioadă trebuie asigurată o organizare riguroasă internă a beneficiarului, pentru a putea absorbi un asemenea sistem informatic complex. De asemenea, este necesară o coordonare foarte bună cu integratorul sistemului în ceea ce privește activitățile specifice de implementare.

Implicarea în proiect - în faza de creare a specificațiilor - a tuturor nivelelor de personal ale instituției beneficiare, de la cel de execuție până la cel de decizie, este o necesitate obiectivă. Pentru a se putea utiliza experiența profesională a acestora - ei fiind de fapt utilizatorii noului sistem informatic - feed-back-ul acestora este esențial în proiectarea sistemului.
Mircea Weingart ([email protected])

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro