Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Cover Story - PC Magazine Romania, Noiembrie  2002

Cine se teme de outsourcing

Opinii
Outsourcing - Pro Și contra
"Să distribuim noi furculițele sau să apelăm la o firmă specializată?" Orice companie ajunge - mai devreme sau mai târziu - într-un astfel de impas, indiferent de domeniul de activitate ales. Fie că este vorba de furculițe, software sau avioane, căile de rezolvare sunt diferite, în funcție de viziunea fiecărui manager. Cristian Herghelegiu, director de vânzări la Advantage Software Factory, explică de unde apar aceste diferențe de opinie și cum influențează acestea viitorul outsourcing-ului.

Decizia de externalizare a unor servicii nu este ușor de luat pentru majoritatea companiilor. La nivel mondial, companiile care sunt interesate de obținerea unor servicii de outsourcing trebuie să fie convinse că ceea ce vor primi este chiar ceea ce își doresc!

În prezent există două curente în outsourcing. Sunt unele voci care spun "hai să închiriem cât mai multe servicii pentru a ne putea concentra cât mai bine pe afacerea noastră". O traducere liberă comunică de fapt un lucru foarte simplu: dacă compania X știe cel mai bine să producă furculițe, atunci să se concentreze numai pe fabricarea furculițelor. Orice altă activitate adiacentă - dezvoltarea unui sit specializat, distribuția și promovarea, contabilitatea sau helpdesk-ul pentru utilizarea furculițelor - să fie încredințată unei firme specializate.

Alte voci sunt de părere că este mai bine ca totul să fie dezvoltat în interiorul companiei, considerând că astfel rezultatele se pot obține mai rapid, asigurându-se în același timp și continuitate. Practic, dacă se constituie intern echipe specializate pe anumite activități, acestea vor fi disponibile oricând în viitor pentru orice alte aplicații specifice care ar putea fi necesare la un moment dat. Acesta este un curent relativ vechi, care coincide cu perioada de dezvoltare a departamentelor interne de TI - și a ERP-urilor din cadrul marilor companii, în special - care preferă în general să-și păstreze forțele în interior.

Totuși, în ultimul timp, chiar și o parte din aceste companii încep să se întrebe dacă nu ar fi mai rentabil să scoată în exterior aceste departamente, apelând inițial la firme de consultanță care analizează dacă costurile interne asociate acestor servicii sunt mai mari sau mici decât dacă s-ar apela la outsourcing.

Trendul pentru această perioadă, începând de la 11 septembrie - de fapt chiar de mai înainte - se manifestă printr-o deschidere către outsourcing, în special datorită flexibilității obținute în contextul instabilității economiei mondiale. Pentru tot mai multe firme blocarea personalului în activități colaterale obiectului principal de activitate se dovedește nerentabilă, la fel ca și investițiile în infrastructura de dezvoltare și instruirea angajaților în această direcție; în aceste condiții apelarea la o companie specializată, care are deja cunoștințele necesare și care livrează servicii profesioniste apare ca o soluție optimă pentru reducerea costurilor și creșterea flexibilității companiei.

Înapoi la pagina "Cine se teme de outsourcing"


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

Concurs National de Software Educational Cupa Siveco

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro