Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Internet Business - PC Magazine Romania, August  2001
 

iBiz STATISTICI

Pierderi bănești
Cantitatea de bani pe care o pierd consumatorii în urma fraudelor pe internet crește. Pierderile totale s-au cifrat la 3.387.530 $. Paguba medie per persoană a crescut de la 310 $ în 1999 la 427 $ în 2000.

 

 

Metode de plată
Există diferențe dramatice în metodele de plată pentru fiecare
dintre categoriile de fraude din top.

 

 

Localizarea companiilor
Întrucât internetul nu are limitări geografice, fraudele transfrontaliere au potențialul de a exploda, în special dacă mai mulți consumatori plătesc online, în loc să trimită cecuri sau ordine de plată. Astfel, numărul plângerilor depuse în SUA vizând fraude pe internet comise de companii canadiene reprezintă 3,5% din numărul total al plângerilor, iar ponderea celor care implică alte țări străine au crescut de la 1% în 1999 la 2,3 % în 2000

 

Topul fraudelor pe internet în 2000

Cu toate că s-a înregistrat o scădere față de nivelul corespunzător anului precedent, primul loc în topul fraudelor comise prin internet în Statele Unite este ocupat în continuare de licitațiile online, o modalitate de comerț electronic care câștigă din ce în ce mai mult teren și în țara noastră. De remarcat diferențele procentuale imense față de următoarele tipuri de fraude, diferențe explicabile prin faptul că siturile de comerț electronic sau cele care oferă diverse tipuri de servicii dispun de anumite sisteme de securitate care, oricât de rudimentare ar fi, presupun un efort suplimentar și un risc sporit pentru infractori. Față de 1999, în clasamentul celor mai "profitabile" fraude comise pe web în SUA au apărut ofertele de bani provenite din Nigeria și ofertele de cărți de credit. Vestea bună este că și americanii au încetat să mai creadă în jocuri de tip "Caritas", care la ei erau, ce-i drept, mai sofisticate, desfășurându-se prin internet.

 

 

Metode de contact

Siturile web sunt în continuare calea cea mai comună prin care consumatorii americani sunt expuși ofertelor frauduloase prin intermediul internetului, însă statisticile relevă o creștere substanțială a numărului contactelor inițiale făcute de escroci prin intemediul grupurilor de știri. O ușoară creștere se constată și la categoria escrocheriilor prin e-mail.

Vârste consumatori

Grupele de vârstă cu cel mai ridicat risc de a deveni ținta fraudelor pe internet este formată din americanii între 20 și 50 de ani. Statisticile indică o situație oarecum normală, întrucât persoanele cu vârste cuprinse în acest interval sunt și cele mai productive. Ei au și banii și interesul de a achiziționa diverse bunuri sau servicii la prețurile relativ mai mici pe care le găsesc pe internet.

Sursa: Internet Fraud Watch (//www.fraud.org/internet/lt00totstats.htm)


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro