Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Legislație - PC Magazine Romania, Mai  2001

Modalități de licențiere: Adobe Software

Bogdan Sârbu

Cu siguranță aflată printre cele mai cunoscute corporații producătoare de software, ale cărei produse, extrem de populare, sunt folosite în lumea întreagă, Adobe Corporation intră în mileniul al treilea înarmată cu o strategie menită să combată pirateria software, prin programul special de acordare a licențelor, precum și prin facilitățile oferite anumitor categorii de instituții care folosesc produsele acestei corporații. Strategia de licențiere cuprinde următoarele categorii: Programul de Licențiere Tranzacțional (TLP) - în care a fost inclus și programul special pentru educație și învățământ, Programul de Licențiere Contractual (CLP), Programul de Licențiere Acrobat (SLP), precum și modalitățile clasice, pentru volume mici, de achiziționare a licențelor.


Vom examina pe scurt fiecare dintre categoriile enumerate mai sus. Programul de Licențiere Tranzacțional (TLP) este o soluție bazată pe discountul de volum, la cumpărarea unui număr de licențe, care, în total, trebuie să depășească 20 de puncte. Modalitatea de calcul este extrem de simplă și se bazează pe tabelul alăturat: fiecare dintre produsele Adobe este încadrat într-o categorie, de un punct sau de două puncte. Achiziționarea unui număr de licențe care, indiferent dacă sunt ale aceluiași software sau nu, să însumeze cel puțin 20 de puncte, atrage după sine, automat, fără acte sau alte documente, la orice reseller Adobe, un discount procentual generalizat pentru întreaga sumă. Mărimea acestui discount este direct proporțional cu cantitatea licențelor cumpărate, în concordanță cu nivelul în care vă încadrați. În cazul în care folosirea programelor este concurențială - adică un anumit număr de utilizatori va lucra cu un software Adobe instalat pe aceeași stație de lucru, oricând, la orice oră - singura modalitate de licențiere este programul TLP pentru utilizatorii din învățământ.

Mai mult, trebuie menționat și faptul că achiziționarea unui software Adobe vă dă dreptul automat la o perioadă de întreținere de doi ani, durată de timp în care orice update, îmbunătățire, reparare sau actualizare a programelor este la dispoziția dumneavoastră, indiferent de modalitatea de licențiere aleasă.

O altă soluție pentru achiziționarea avantajoasă a programelor Adobe se adresează organizațiilor și companiilor care au posibilitatea de a își planifica investițiile în aceste programe pe o durată de minimum doi ani. Dacă veți adopta modalitatea de licențiere CLP (Programul de Licențiere Contractual), veți beneficia de o facilitate importantă: aceea de a vă fi luată în considerare comanda ca fiind plătită într-o singură tranșă, beneficiind astfel de un discount semnificativ. Cu toate acestea, veți putea să achiziționați fiecare licență de care aveți nevoie oricând pe durata contractului respectiv, reducerile rămânând aceleași. Pentru a vă putea încadra în programul CLP, va trebui ca suma licențelor, calculate ca și în cazul TLP, să fie de minimum 1000 de puncte pe o durată de doi ani - punctele fiind acumulate pentru cumpărarea, upgrade-ul sau introducerea în programul de mentenanță a unui produs Adobe. Un minimum de 10% din puncte trebuie atinse în prima lună de la încheierea contractului, iar cel puțin 40% din puncte trebuie să fie achiziționate până la sfârșitul primului an. Există de asemenea câteva nivele diferite de discount și previziunile de îndeplinire ale punctelor prognozate sunt urmărite constant de corporația Adobe pe parcursul celor doi ani.

Programul SLP (Site License Program) este o combinație între celelalte modalități de licențiere. Oferă discount-uri, se întinde pe o perioadă de doi ani, dar nu există un număr obligatoriu de puncte realizabile. Licențierea se face pentru fiecare stație de lucru din firma (și locația) respectivă, iar perioada de întreținere este de asemenea de doi ani. Compania care a achiziționat aceste produse Adobe beneficiază astfel de implementarea unui standard al documentelor care reprezintă firma în exterior.

Mai multe detalii la: www.adobe.com/store/openoptions/


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro