Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


- PC Magazine Romania, Februarie  2001

Internetul încotro?

Interviu cu Ionuț Tarcea - Marketing Manager Romania Data Systems

Cristi Lucan

De când internetul a devenit familiar și în România au apărut numeroși furnizori care folosesc conexiuni prin satelit sau terestre, oferind servicii mai mult sau mai puțin de calitate. Mulți nu s-au gândit însă să-și dezvolte o rețea proprie de comunicații, așa cum există de mult timp în alte țări, astfel încât atunci când se dorește accesarea unui sit de pe un server românesc să nu mai parcurgă o comandă mii de kilometri inutil, chiar dacă serverul este la doar câteva zeci de kilometri.

PC Magazine: Care este contribuția RDS la dezvoltarea infrastructurii de comunicații internet din România?
Ionuț Tarcea: Romania Data Systems este primul furnizor de servicii de comunicație din România care își dezvoltă propria rețea IP cu acoperire națională. Misiunea noastră este să oferim o soluție alternativă, profesională de comunicație la nivel național. Obiectivul nostru este să construim în marile orașe din România rețele metropolitane și să realizam o rețea națională de fibră optică. Combinând infrastructura de fibră optică de la nivelul orașelor cu rețeaua națională de fibră optică și cu echipamente performante, rețeaua oferă României premisele pentru servicii și aplicații pentru era informațională. Primele segmente de rețea (de aproape 1000 de km) sunt disponibile încă din anul 2000, urmând ca până în anul 2003 să se realizeze o arhitectură inelară complet redundantă, ce va acoperi îintreg teritoriul României. Rețeaua este stelară, având centrul în București, existând însă și un inel creat în partea de vest a României. Modalitatea de comunicare din acest moment între orașe este prin multiple fluxuri digitale E1 (2Mbps).Viteza de comunicație pe legăturile dintre orașe este în acest moment de 2 sau 4 sau 6Mbps, iar viteza de comunicație în rețelele metropolitane este de 10-42 Mbps. Important de menționat este că rețeaua noastră națională este independentă de infrastructura Romtelecom.

PC Magazine: Ce servicii speciale asigurați ?
Ionuț Tarcea: Dintre serviciile speciale pe care le oferim amintim: transferuri de date, aplicații online, rețele virtuale private (VPN-Intranet, Extranet, Remote Access), co-location, cât și web hosting pentru situri cu trafic susținut și aplicații critice, precum Reuters, Mediapro Group, Pagini Aurii, Flamingo Computers dar și web casting (Antena 1) și videoconferințe.

PC Magazine: Care sunt nouățile aduse în ultimul timp?
Ionuț Tarcea: RDSLink este un serviciu de dial-up rapid, utilizează cea mai performantă tehnologie; este un serviciu caracterizat prin accesibilitate și disponibilitate mari, având mai multe tipuri de abonamente conform nevoilor și posibilităților fiecărui tip de client. IPFax vine în întâmpinarea serviciului de Fax Internațional - care permite trimiterea faxurilor în întreaga lume atât de pe un fax obișnuit cât și prin intermediul computerului la prețuri mult mai mici decât cele de fax tradițional. Din punct de vedere al conținutului internet, RDS dezvoltă HOME.RO, care tinde să fie cel mai vizitat portal românesc și iar CONCRET.RO este portalul B2B, ce va deveni comunitatea oamenilor de afaceri români pe web.

PC Magazine: Care este momentan extinderea teritorială a rețelei și cum se va dezvolta?
Ionuț Tarcea: Chiar dacă în 1998 erau puncte de prezență în 3 orașe - București, Oradea și Brasov, în 2000 existau puncte de prezență în 19 de orașe - București, Oradea, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Iași, Craiova, Timișoara, Galați, Bacău, Buzău, Ploiești, Pitești, Sibiu, Tg. Mureș, Bistrița, Baia Mare, Arad. În 2001 vom fi prezenți în 30 de orașe, iar în 2002 în 41 de orașe. La sfârșitul anului 2000 RDS a deschis o nouă filială în Ungaria, la Budapesta.Vor exista soluții de comunicație de mare viteză la nivel metropolitan și se va definitiva rețeaua de fibră optică.

PC Magazine: Care sunt cele mai importante proiecte pe care le aveți în lucru?
Ionuț Tarcea: Cele mai importante proiecte din acest moment sunt construcția rețelei naționale de fibră optică și extinderea teritorială RDS. De asemenea, în scurt timp vom testa primele soluții de comerț electronic, de vânzări on-line si de e-learning.

PC Magazine: Care credeți că este nivelul actual de dezvoltare a internetului în România și cum credeți că se va dezvolta în următorii ani?
Ionuț Tarcea: Față de anul trecut a crescut numărul de servere, de portaluri, de situri specializate s-a mărit traficul de internet în România iar numărul de utilizatori internet este în continuă creștere. Începând cu 1994, internetul a cunoscut o creștere continuă până în momentul de față. Astfel, în 1998 creșterea a fost de 100% față de 1997 iar față de 1998, în 1999 s-a înregistrat o creștere de până la 80%. Situația economică existentă la nivelul întregii țări face ca utilizatorii principali ai serviciului de internet să fie în momentul de față mai mult companiile decât persoanele fizice pentru care e încă dificilă achiziționarea unui calculator și conectarea la internet. Astfel, persoanele fizice apelează din ce în ce mai mult la "internet café-uri" unde, accesând internetul, își pot lua toate informațiile de care au nevoie dar într-o perioadă limitată de timp. În ceea ce privește modalitatea de accesare a internetului de către companii, tendința în următorii ani este de a se trece de la folosirea de servicii de acces prin dial-up la folosirea serviciului de internet prin: cablu, fibră optică, radio modem, linii închiriate.

PC Magazine: Cât de popular este internetul la ora actuală raportat la numărul de locuitori?
Ionuț Tarcea: Raportat la populația României serviciul de internet în țară noastra are o popularitate în creștere. În București procentul celor care utilizează internetul este cel mai mare din țară. La nivelul României, internetul este destul de bine cunoscut și folosit. Dar pentru a crește numărul de utilizatori trebuie ca internetul să fie promovat mai mult în rândul tinerilor. RDS a început promovarea în școli și licee a acestui serviciu prin intermediul programului ATHENA. În următorii ani, marile companii pot avea un rol major în dezvoltarea serviciilor de Internet. prin acordarea sprijinului lor în ceea ce privește dotarea cu calculatoare și crearea de programe de inițiere în școli și licee, fiindcă de acolo pornește generația următoare.

Date de contact:
Ionuț Tarcea - Marketing Manager
Tel: 01-301 08 50; Fax: 01-301 08 51
www.rdsnet.ro

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro