<<<<< Inapoi la Stiinta

  <<<     CUPRINS     >>>  

  1. Prezenta
  2. Activitatea scolara
  3. Privilegii – privilegiile vin cu gradul
  4. Activitati extrascolare
  5. Sistemul disciplinar
  6. Recompense
  1. Prezenta



    1. Timpul oficial. Cunoscut ca “Thayer time,” acesta este timpul dupa care se conduce orice activitate în academie. Fiecare sala de cursuri are un televizor pe care este afisat acest timp. Cursurile încep la o ora precisa, si cadetii nu au nici o scuza daca nu sunt prezenti la ora stabilita. Ei sunt notati “întârziat” chiar daca au ajuns în clasa cu o secunda dupa raport. Existenta unui timp oficial îi învata pe cadeti sa fie punctuali la secunda.



    2. Perioada de studiu individual. Începând de la orele 1930 si pâna la 2400 duminica-joi fiecare cadet studiaza pentru materiile pe care le are în ziua urmatoare. Studiul se face în camera în care cadetul locuieste. Cadetii trebuie sa aloce 2 ore de studiu pentru fiecare materie pe care o au în ziua urmatoare. Ei studiaza singuri lectiile pe care le vor preda profesorii în ziua urmatoare. De fapt, profesorii nu vor preda în sensul clasic al cuvântului. Ei vor pune întrebari prin care sa verifice însusirea cunostintelor noi si vor propune seturi de probleme spre rezolvare. Ideea este de a-i forta pe cadeti sa învete singuri si sa foloseasca resursele: biblioteca, Internet, alti colegi etc., si pentru a gasi solutionarea problemelor lor. Profesorii sunt însa si ei disponibili ca resurse. În acest scop pot fi contactati si acasa pâna la ore rezonabile. Din cauza celorlalte responsabilitati pe care le au, majoritatea cadetilor depasesc însa perioada de studiu individual si de obicei se culca dupa 0030.



    3. Caietul de prezenta. Fiecare companie are un caiet de prezenta, în care cadetii scriu când au plecat, în ce loc adresa exacta, inclusiv un numar de telefon , când s-au întors, si cu ce autoritate au parasit academia. Cadetii îsi asuma raspunderea individual pentru ceea ce noteaza în caiet. Nu exista ordine de serviciu decit atunci cind se merge in misiune. Aceasta denota increderea extraordinara pe care o au cei de la academie în cadeti si faptul ca studentii pot fi persoane de încredere daca li se da posibilitatea sa se exprime.



    4. Adunari. Exista doua adunari zilnice pe timpul desfasurarii programului scolar: pentru masa de dimineata si pentru masa de prânz. Conduse de cadeti, ele dureaza între 5 si 10 minute. O mare parte din informatii sunt aduse la cunostinta cadetilor via email, iar restul sunt proceduri standard.


  2. Activitatea scolara


    1. Teste. Exista trei tipuri de teste: “quizzes” (teste din lectia predata ultima oara; frecventa lor este la discretia profesorului), “written partial reviews” (un fel de examene-teza din toate subiectele studiate la o materie pâna la un moment dat; 1,2,3 sau 4 pe semestru), “term end exams” (examene finale).



    2. Lucrari/proiecte. La fiecare materie cadetii trebuie sa scrie câte o lucrare sau proiect în care sa sintetizeze creativ si aplicativ tot ceea ce era continut în programa materiei respective. Exemple: crearea unui câmp de lupta informational la informatica, compararea procesului de socializare si evolutia legitimitatii politice în doua tari la politici comparate etc.



    3. Teme. Acestea trebuie rezolvate in mod individual. Orice ajutor primit din alta parte trebuie riguros documentat (mentionat în bibliografie).



    4. Deficiente scolare. Daca un cadet nu promoveaza o materie, el trebuie sa o studieze din nou, în întregime în semestrul urmator. Deficientele scolare în anii superiori pot duce la exmatricularea cadetului în cauza, deoarece rezultatele proaste pot fi interpretate drept lipsa de interes în dezvoltarea profesionala proprie. Data fiind multitudinea resurselor pe care le are la dispozitie, necunoasterea suficienta a unei materii este de neacceptat.


  3. Privilegii – privilegiile vin cu gradul


    1. Cadetii-soldati sunt autorizati sa ia permisie numai o data pe semestru. Totodata, ei nu au voie sa plece în oras decât în weekend si atunci în uniforma. Nu sunt autorizati sa paraseasca zona de studiu dupa 1930 decât cu aprobare. Ei nu sunt autorizati sa asculte muzica sau se uite la televizor decât în al doilea semestru. Cadetii-soldat nu au voie sa vorbeasca pe holuri decât întrebati de cei de an mai mare.



    2. Cadetii-caporal au doua permisii pe semestru, dar trebuie sa fie în camera dupa ora 1930 (ideea este ca cei de anul I si II trebuie sa se obisnuiasca mai întâi cu programul de la WP ca sa nu pice la examene daca se ocupa cu alte activitati).



    3. Cadetii-sergent deja sunt autorizati sa ia învoire de doua ori pe saptamâna si pâna la 5 permisii pe semestru.



    4. Cadetii-ofiter au voie sa plece în oras în fiecare zi dupa terminarea orelor de curs si a tuturor obligatiilor. De asemenea, au un numar nelimitat de permisii si au voie sa îsi aduca masinile în parcarea academiei. În plus, ei au voie sa bea la barul din incinta academiei care este special construit pentru ei.


  4. Activitati extrascolare


  5. Ele sunt centrate în general pe cluburi si echipe sportive. Cluburile acopera o mare varietate de la cluburi de aeromodele pâna la cluburi de limbi straine. Aceste activitati contribuie la educarea viitorilor ofiteri si la dezvoltarea lor intelectuala. De obicei, cadetii participa în activitatile cluburilor dupa amiaza în jur de ora 1800. Unele cluburi au caracter competitiv (de exemplu, clubul de scrima, clubul de oratorie). Echipele sportive au caracter de performanta si complementeaza activitatea sportiva din academie (exemplu: fotbal american, baseball, fotbal, volei). Toate echipele sportive contribuie la raspândirea faimei academiei în tara. Toate cluburile si echipele sportive au un ofiter care supravegheaza sau un profesor civil care se ocupa de ele. În general, activitatile extrascolare contribuie si la eliminarea stresului si constituie un mod eficient de dozare a energiei si timpului dupa amiaza. Daca sunt ocupati tot timpul, cadetii nu au timp sa se gândeasca la lucruri negative.

  6. Sistemul disciplinar


    1. Drepturile si îndatoririle cadetilor sunt foarte clar definite. Pedepsele si recompensele sunt decise de cadetii cu functie de comanda. Cadrul acestor pedepse si recompense este însa stabilit prin regulamentul intern, deci exista limite la ceea ce comandantii pot sa faca.



    2. Atunci cind cineva comite o abatere de regulament, el este sanctionat conform procedurilor de operatii standard. În functie de fapta savârsita, un cadet poate executa: ore de munca în folosul academiei (vopsirea gardurilor, cazarmii, adunarea frunzelor etc.), ore de instructie disciplinara, sau studiu obligatoriu în conditii de izolare. Asprimea pedepselor creste cu înaintarea în anii superiori, deoarece cadetii vor deveni curând ofiteri si toleranta la greseli scade.



    3. Daca un cadet minte, înseala sau a dovedit astfel de intentii, el sufera cele mai aspre pedepse, incluzând exmatricularea. Exista conceptia ca onoarea, odata patata, cu greu mai poate fi curatata. Pentru multe abateri serioase se pedepseste administrativ, dar pentru devierile de la comportamentul corect etic si moral de multe ori exista o singura rezolvare: exmatricularea. Academia nu are succes daca creeaza leaderi, ci numai daca creeaza leaderi de caracter.



    4. Exista un tribunal al cadetilor pentru judecarea cazurilor de conduita care contravin comportamentului onorabil, ostasesc. Fiecare caz este studiat aici si, în functie de gravitatea abaterii, este înaintat spre aprobare, completare si executare comandantilor superiori.


  7. Recompense


  8. Se acorda pentru rezultate bune si foarte bune la învatatura, sport, si activitate militara. Cei cu medii la învatatura peste un anumit nivel sunt recunoscuti în forurile academice si în fata colegilor prin acordarea de însemne speciale si diplome. În plus, li se publica numele în ziarele locale. Acordarea de însemne se face si pentru rezultate deosebite la sport (fie în cadrul programului oferit de academie, fie în cadrul activitatilor extrascolare). Scrisorile de felicitare si multumire adresate parintilor, dar si evidentierea cadetilor prin acordarea de diplome, plachete, insigne, mici trofee constituie o practica comuna. Aceasta contribuie la cresterea motivatiei lor.