<<<<< Inapoi la Stiinta

  <<<     CUPRINS     | >>  


ANEXE

  1. Exemplu de program zilnic
  2. Exemplu de program scolar saptamânal
  3. Exemplu real de stabilire a temelor scolare pentru o materie din ziua urmatoare (Leadership militar)
  4. Ceremonia de defilare
  5. Ceremonia de ridicare a drapelului

  1. Exemplu de program zilnic
  2. 0520 – 0630 pregatire individuala optionala

    0630 – 0655 dus, lustruirea pantofilor etc. (optional)

    0655 - 0700 raportul si inspectia de dimineata

    0700 – 0735 masa de dimineata (obligatorie), curatarea camerei, deplasarea la primul curs

    0735 – 0830 primul curs de studiu

    0830 – 0840 deplasarea la urmatorul curs de studiu

    0840 – 0935 al doilea curs de studiu

    0935 – 0945 deplasarea la urmatorul curs de studiu

    0945 – 1040 al treilea curs de studiu

    1040 – 1050 deplasarea la urmatorul curs de studiu

    1050 – 1145 al patrulea curs de studiu

    1145 – 1205 întoarcerea în companie si pregatirea pentru masa

    1205 – 1215 raportul companiei (din nou, condus de catre cadeti)

    1215 – 1245 masa de prânz

    1245 – 1340 ora decanului sau a comandantului (alternativ). Aceasta ora poate fi folosita pentru examene sau pentru educatie etica si militara. Pe parcursul unui semestru, este folosita aproximativ o treime din timp.

    1340 –1350 deplasarea la urmatorul curs de studiu

    1350 –1445 al cincilea curs de studiu

    1445 – 1455 deplasarea la urmatorul curs de studiu

    1455 – 1550 al saselea curs de studiu

    1550 – 1600 reîntoarcerea în companie, pregatirea pentru urmatoarea activitate

    1600 – 1800 pregatire militara sau sportiva (alternativ). La 1700 vara si 1800 iarna se coboara drapelul

    1800 – 1930 masa de seara (optional), cluburi, pregatire individuala

    1930 – 2330 studiu individual

    2330 – stingerea

  3. Exemplu de program scolar saptamânal

  4. Luni
    Analiza matematica
    Politici comparate;
    Economie internationala

    Marti
    Istoria artei militare
    Fizica
    Lb. germana avansata – civilizatia germana

    Miercuri
    Analiza matematica
    Politici comparate
    Economie internationala

    Joi
    Istoria artei militare
    Fizica
    Limba germana avansata – civilizatia germana
    *** lectura seara: GEN Colin Powell – "Leadership prin exemplu"

    Vineri
    Analiza matematica
    Politici comparate
    Economie internationala

    Sâmbata – Duminica (uneori)
    Excursie la Gettysburg

  5. Exemplu real de stabilire a temelor scolare pentru o materie din ziua urmatoare (Leadership militar):
    • Titlul lectiei
      • 18. Inteligenta, personalitatea si eficienta leaderului

    • Scopul lectiei
      • Data fiind o situatie, descrie cum caracteristicile de personalitate si inteligenta ale leaderului contribuie la capacitatea acestuia de a aprecia, raspunde si modela agentii din jurul sau.

    • Tema
      • Citeste capitolul 8 (198 – 227) din Leaderhip: Enhancing the Lessons of Experience. Reciteste capitolele 9 (228 – 246), 3 (64 – 65: opreste-te la avantaje situationale), si 12 (337 – 338: alte caracteristici ale subordonatilor).
      • Citeste Temperamentul in conducere (Internet – http://www.keirsey.com/lead.html).
      • Completeaza testul temperamental aflat la http://www.keirsey.com/cgi-bin/keirsey/newkts.cgi). Scoate rezultatele la imprimanta si adu-le în clasa pentru discutii.
      • Studiaza materialele suplimentare.

    • Obiectivele lectiei:
      • Defineste:
        • Personalitate
        • Temperament
        • Inteligenta
        • Auto-observarea
        • Tinta controlului
        • Scala celui mai iubit colaborator (ierarhie motivationala)

      • Descrie:
        • Modelul de personalitate bazat pe cinci trasaturi de baza si componentele sale
        • Relatia dintre inteligenta si succes în conducere
        • Relatia între caracteristicile de personalitate ale leaderului si eficienta sa în activitate
        • Tendinte ale personalitatii subordonatilor si influenta lor asupra eficientei leaderului
          • Indicatorul Myers-Briggs (Tipuri de temperamente propuse de Keirsey si Bates)

      • Întelege:
        • Propria predispozitie la aceste tendinte si cum ele îti pot modifica activitatea de conducere.

      • Explica:
        • Cum contextul cultural influenteaza dezvoltarea personalitatii.

  6. Ceremonia de defilare
      1. Ceremonia de defilare este executata în exclusivitate de catre cadeti. Ideea e ca academia apartine cadetilor, si nu ofiterilor care se afla acolo pentru o perioada oarecare. În acest mod, se asigura o mai mare disciplinare a cadetilor, si în acelasi timp cadetii simt ca ceremoniile le apartin în exclusivitate. Ceremoniile se executa dupa untipic bine stabilit si pregatit print antrrenamente care au loc de doua ori pe saptamâna. Cei care verifica daca unitatile executa miscarile corect sunt tot cadeti. Fiecare companie primeste o nota pentru felul în care arata în timpul unei defilari (la sfârsitul anului, se acorda premii celor mai bune companii).
      2. Defilarile sunt evenimente care atrag 3 milioane de turisti anual. Uniforma de parada a cadetilor, prin designul specific (acelasi de la 1812) are un farmec anume pentru vizitatori. În acelasi timp, uniforma de parada reprezinta un element de traditie si un element distinctiv care diferentiaza academia de celelalte institutii militare.
      3. Din punct de vedere al înzestrarii, cadetii de an mai mic (I-III) executa defilarea cu pusti din 1950, cei de anul patru cu sabii, iar fiecare companie are un drapel individualizat.

  7. Ceremonia de ridicare a drapelului
  8. Drapelul se ridica în fiecare dimineata în jurul orei 0520 vara (0650 iarna), si se coboara în fiecare seara în jurul orei 1800 vara (1700 iarna). Acest ceremonial se executa indiferent de vreme. Politia militara executa acest ceremonial (înainte de ridicarea sau coborârea drapelului se executa un salut printr-o lovitura de tun). De mentionat ca ridicarea drapelului se executa indiferent daca se face adunare sau nu (ceea ce de obicei nu se întâmpla la acele ore). Atunci când se aude lovitura de tun, toata lumea care se afla pe platou saluta în directia drapelului (atât la ridicare cât si la coborâre). Ridicarea drapelului are loc în 20 de secunde, iar coborârea lui în 45 de secunde. Muzica pentru coborâre difera de cea pentru ridicare – sunt melodii special compuse pentru aceste ceremonii. De mentionat ca drapelul reprezinta ceva sfânt pentru americani – pâna si civilii care se afla în zona saluta cu mâna la inima.